پولیپ رحم در بارداری

پولیپ رحم در بارداری یکی از مشکلاتی است که خانم ها با آن روبرو می شوند. گاهی پولیپ پیش از بارداری و گاهی در بارداری خود را نشان می دهد. خانم ها نیز ممکن است با نداشتن مراجعه به متخصص زنان، پس از بارداری متوجه این موضوع می شوند. برای پیشگیری از پیشرفت بافت اتصالی و بدخیمی پولیپ باید برای رفع آن حتی در دوران بارداری اقدام شود. این مشکل غالباً ناشی از اختلالات هورمونی است که گاها به صورت طبیعی در بدن 25 درصد از خانم های باردار به وجود می آید. به همین خاطر بروز آن چندان نگران کننده نیست و با چند روش ساده می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد. در این مطلب می خواهیم هر هر آنچه که به شما در شناخت این مشکل کمک می کند را با بهره گیری از تجربیات خانم دکتر رویا شهریاری پور بیان کنیم. دکتر رویا شهریاری پور بهترین متخصص زنان در سعادت آباد است که انواع بیماری های زنان را با نوین ترین روش ها درمان می کند.

پولیپ رحم در بارداری

پولیپ رحم در بارداری چه علائمی دارد؟

پولیپ رحم در بارداری نشانه های بخصوصی دارد که مادران باید در طول مدت بارداری باید به آنها دقت داشته باشند. برخی از علائم و نشانه های پولیپ در رحم را در این بخش از مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

پس از هر بار فعالیت و ورزش کردن خونریزی جزیی مشاهده می کنید.

ترشحات مخاطی همراه با خونی

درد در زیر شکم خانم ها

رنگ ترشحات قرمز و قهوه ای

پولیپ رحم در بارداری به جنین آسیب میزند؟

اگر بیمار باردار باشد و مشخص شود که پولیپ دارد، خطر آسیب به جنین وجود دارد. پولیپ های رحم در دوران بارداری به طور فزاینده ای رشد می کنند. رحم را اشغال می کنند و باعث می شوند که جنین نقطه اتصال خود را در رحم از دست بدهد. این موضوع به راحتی می تواند منجر به سقط جنین، زایمان زودرس یا ناهنجاری هایی برای جنین شود. علاوه بر اینکه رشد غیر طبیعی جنین را برای جنین رقم میزند.

پولیپ رحم در بارداری چگونه برداشته می شود؟

پولیپ رحم در بارداری به صورت کاملا ایمن انجام می شود. این فرایند درمانی بدون کوچکترین دردی انجام شده و به همین خاطر خطری برای مادر و جنین ندارد. در این فرایند توده های به وجود آمده به صورت کامل خارج می شوند. در غیر این صورت امکان رشد و گسترش آنها در رحم وجود دارد. برای برداشتن پولیپ از کورتاژ عمیق و یک کانال سرویکال استفاده می شود. در نظر گرفتن محل قرارگیری توده نیز برای درمان بسیار مهم است. علاوه بر اینکه زمان مناسب درمان نیز اهمیت دارد. در غیر این صورت ریسک انجام فرایند درمانی برای مادر باردار افزایش می یابد.

چه زمانی باید برای پولیپ رحم در بارداری باید به متخصص مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم پولیپ رحم در بارداری باید فوراً به متخصص زنان مراجعه کنید. در غیر این صورت ایمنی مادر و کودک در خطر خواهد بود. بهترین زمان مراجعه به پزشک برای پولیپ رحم در دوران بارداری هفته های 16 تا 28 بارداری است. این زمان بهترین بازه برای تشخیص و درمان بیماری در دوران بارداری است. البته در صورتی که بیماری شدت گرفته باشد، باید در هر دوره ای از بارداری به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی برای درمان پولیپ رحم باید جراحی کنیم؟

در صورت خونریزی و در اثر تماس زخم روی سطح پولیپ، باید حتما بیمار جراحی شود.

پولیپ در چه مدل هایی در دوران بارداری به وجود می آید؟

فیبروز، گلاندولار، آدنوماتوز

پولیپ رحم در دوران بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

برای مشخص شدن بیماری از روش های سیتولوژی، بیوپسی و سونوگرافی استفاده می شود.

در این بخش به بررسی نکات و علائم بیماری پولیپ رحم در بارداری پرداختیم. ناهنجاری و رشد غیر طبیعی جنین از مهمترین آسیب های این عارضه در دوران بارداری است. برای رفع، درمان و کنترل آنها از عمل جراحی و درمان های دارویی استفاده می شود. شناخت علائم و نشانه های این مشکل می تواند به درمان و کنترل آن برای کاهش ریسک و خطر برای مادر و جنین کمک کند. با در نظر گرفتن این موارد، درمان این بیماری ساده تر می شود.