بهترین درمان پولیپ رحم

بهترین درمان پولیپ رحم چیست؟ با افزایش آمار مبتلایان به بیماری پولیپ رحم انتخاب بهترین درمان برای آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این بیماری را می توان به روش های مختلفی درمان نمود. که از جمله آنها می توان به کورتاژ، دارو درمانی و هیستروسکوپی اشاره کرد. هر یک از این روش ها را باید با توجه به شرایط بیمار استفاده کرد. برای انتخاب بهترین روش درمانی ابتدا باید نوع پولیپ تشخیص داده شود. در این مطلب می خواهیم با بهره گیری از دانش و تجربه های خانم دکتر رویا شهریاری پور بیشتر به این موضوع بپردازیم. دکتر شهریاری پور بهترین متخصص زنان در تهرانپارس است که از روش های نوین برای تشخیص و درمان زنان استفاده می کند.

بهترین درمان پولیپ رحم

درمان پولیپ رحم چیست؟

درمان پولیپ رحم متناسب با شرایط بیمار متفاوت است. در واقع فرایند درمان شامل بررسی و تشخیص نوع پولیپ و پس از آن شروع درمان است. راهکار مناسب برای از بین بردن چنین عارضه ای پولیپکتومی رحم است که اثر بخشی بسیار بالایی دارد. برای چنین درمانی ابتدا آزمایشاتی با هدف بررسی خوش خیم و یا بدخیم بودن پولیپ ها انجام می شوند. بیش از 95 درصد آن ها خوش خیم هستند و خطری برای سلامتی خانم ها ندارند. افرادی که مبتلا به پولیپ رحمی بدخیم هستند بایستی از روش هیسترکتومی برای برداشتن رحم استفاده کنند. به موجب این روش می توان مانع از گسترش هر چه بیشتر سرطان شد.

انواع روش های درمان پولیپ رحم

مصرف دارو

داروهایی که عمدتا برای درمان تجویز می شوند، تنها می توانند زمینه هایی را برای تنظیم هورمون ها فراهم کنند. این داروها درمانی قطعی به شمار نمی روند و می توان آنها را تنها برای یک دوره در نظر گرفت. شما با مصرف این داروها می توانید رشد پولیپ رحمی را کنترل کنید و شرایط بهتری را تجربه کنید. بهترین قرص برای درمان پولیپ رحم قرص ال دی یا همان قرص جلوگیری از بارداری است. در واقع این قرص از ایجاد کیست های جدید و تخمک گذاری جلوگیری می کند.

مصرف دارو برای درمان پولیپ رحم

پولیپکتومی

در این روش از ابزارهای جراحی خاصی استفاده می شود که کاربرد آنها برای برداشتن پولیپ رحم است. در این روش از ابزارهای هیستروسکوپی استفاده می شود. به همین دلیل اکثر افراد از این روش با عنوان هیستروسکوپی یاد می کنند.

هیستروسکوپی برای درمان پولیپ رحم

کورتاژ

کورتاژ روشی دیگر برای درمان این عارضه است که مشابه روش هیستروسکوپی انجام می شود. در این روش ابتدا پزشک از ابزاری فلزی را وارد رحم می کند تا بخش های داخلی آن را بررسی کند. سپس با استفاده از کورت بر روی غشای مخاطی خراشی را ایجاد کرده و در نهایت اقدام به برداشتن پولیپ می کند. پس از برداشتن پولیپ ها نوبت به ارسال آنها به آزمایشگاه میرسد تا اقدامات لازم جهت بررسی خوش خیم و یا بدخیم بودن آنها انجام شود. با این روش می توان به راحتی پولیپ های کوچک را درمان کرد اما در مورد پولیپ های بزرگ موضوع متفاوت است.

کورتاژ برای درمان پولیپ رحم

بهترین روش درمان پولیپ رحم کدام است؟

با توجه به مطالبی که در بخش های قبل بیان شد حتما می پرسید بهترین درمان پولیپ رحم کدام است؟ شما تنها با برداشتن پولیپ می توانید موفق به درمان قطعی آن شوید. در این روش احتمال بازگشت دوباره پولیپ بسیار پایین خواهد بود. زیرا در موارد بسیار نادری این اتفاق می افتد. توصیه می کنیم پس از برداشتن پولیپ رحم به طور مرتب با پزشک خود در ارتباط باشید و از دستورالعمل های او پیروی کنید.

چه زمانی باید برای درمان پولیپ رحم به متخصص مراجعه کنیم؟

پولیپ رحم علائم خاصی دارد که مهم ترین آنها شامل خونریزی بین دو دوره قاعدگی و ناباروری می باشند. در صورت مشاهده این علائم لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در این راستا ابتدا معاینات لازم از سوی پزشک انجام می شود و در نهایت بهترین روش درمانی به شما پیشنهاد خواهد شد. دکتر رویا شهریاری پور بهترین متخصص زنان در تهران است که می تواند به شما در درمان این مشکل کمک کند. برای دریافت نوبت می توانید با مطب تماس حاصل فرمایید.

تغذیه چگونه می تواند مانع از ابتلا به پولیپ رحم شود؟

مصرف سبزیجات، میوه و مواد غذایی سرشار از فیبر می تواند به طور قابل توجهی به شما در پیشگیری از بروز چنین مشکلی کمک کند. لوبیا پخته شده، مرغ، ماهی و گوشت را به اندازه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

عوارض بعد از برداشتن پولیپ رحم چیست؟

درد شکم، عفونت، خونریزی و چسبندگی که ممکن است در پی خراش دادن دیواره رحم ایجاد شود.

علائم پولیپ سرطانی رحم چیست؟

لکه بینی بین دو قاعدگی، گرفتگی در ناحیه شکم و درد مشابه پریودی، ترشح غیر طبیعی و دردهای سنگین در پریودی از علائم آن هستند.

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان دریافت که روش های مختلفی برای درمان پولیپ رحم وجود دارد. بسته به شرایط جسمی شما، متخصص زنان بهترین روش را پیشنهاد می کند. برای انتخاب بهترین روش به نوع پولیپ و شرایط آن باید توجه نمود. در این مطلب هر آنچه می توانست به شما در شناخت روش های درمان این عارضه کمک کند را بیان کردیم. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید به انتهای این مقاله مراجعه کنید و در بخش دیدگاه ها آن را مطرح کنید.