logo

خطرات پولیپ رحم در بارداری و آنچه در مورد آن نمی دانید

خطرات پولیپ رحم در بارداری و آنچه در مورد آن نمی دانید را با شما در این مطلب مطرح خواهیم کرد. دلایل مختلفی می توانند زمینه ساز پولیپ رحم در بارداری شوند. این بیماری علائم و نشانه های خاصی دارد و بایستی در سریع ترین زمان ممکن درمان شود. در غیر اینصورت رشد و بزرگ شدن پولیپ ها خطرات زیادی را برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت. پولیپ ها در صورت رشد زیاد سلول های اندومتر ایجاد می کنند و این موضوع منجر به اختلال در روند بارداری می شود. در این مطلب می خواهیم با بهره گیری از دانسته ها و تجربیات خانم دکتر رویا شهریاری پور، بهترین متخصص زنان در تهرانپارس به این موضوع بپردازیم. دکتر رویا شهریاری پور بهترین متخصص زنان در تهرانپارس و سعادت آباد است که انواع بیماری های زنان را درمان می کند.

خطرات پولیپ رحم در بارداری-1

خطرات پولیپ رحم در بارداری چیست؟

خطرات پولیپ رحم در بارداری متفاوت هستند. برخی از آنها سلامتی مادر و برخی دیگر سلامتی جنین را درگیر می کنند. پولیپ با ایجاد یک بافت نازک متصل به دیواره های رحم، فضای داخل رحم را تنگ تر می کند. علاوه بر اینکه گسترش این پولیپ ها به بخش داخلی واژن خطرات بسیار زیادی را برای مادر به همراه داشته باشد، می تواند به جنین فشار زیادی وارد کند. گاهی در ماه های اولیه موجب سقط و در ماه های آخر موجب زایمان زودرس می شود. مهم ترین آنها سرطان دهانه رحم است که مشکلات زیادی را برای بارداری بوجود می آورد. مادر در چنین وضعیتی خونریزی شدید، دردهای بسیار زیاد و فشار زیاد به کمر احساس می کند که غیر قابل تصور است.

آیا خطرات پولیپ رحم در بارداری برای مادر جدی هستند؟

با توجه به شناخت تمامی خطرات پولیپ رحم در بارداری، باید گفت گاهی این بافت های اضافی کوچک هستند و خطرات جدی را برای مادر ندارند. ممکن است اختلالاتی را در بارداری بوجود آورند که چندان خطرناک نیستند. رشد پولیپ و بزرگ شدن آن می تواند موجب ریختن ساختار طبیعی اندومتر رحم شود. در چنین شرایطی خانم ها با مشکلات متعددی در لانه گزینی جنین و ادامه بارداری مواجه خواهند شد و احتمال سقط جنین افزایش پیدا می کند. با داشتن مراجعه مرتب به متخصص زنان و داشتن معاینات لازم، می توان از خطرات پولیپ در بارداری پیشگیری کرد.

مادران در بارداری با وجود پولیپ نیاز به مراقبت خاصی دارند؟

در صورت ابتلا به پولیپ رحم در بارداری نیاز به مراقبت های خاصی دارید تا شرایط بهتری داشته باشید. توصیه می کنیم حتما از لباس های زیر پنبه ای استفاده کنید. هنگام برقراری رابطه جنسی بهداشت را به طور کامل رعایت کنید. رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی منظم واژن را فراموش نکنید. در بازه های زمانی مقرر شده حتما به پزشک خود جهت انجام معاینات واژینال مراجعه نمایید.

بهترین زایمان برای مقابله با خطرات پولیپ در بارداری

برای پیشگیری و مقابله با خطرات پولیپ رحم در بارداری بهتر است در مورد روش زایمان خود با متخصص زنان صحبت کنید. تشخیص بهترین نوع زایمان در صورت بروز پولیپ رحم بایستی حتما براساس نظر پزشک باشد. این امر به وضعیت پولیپ و میزان رشد آن بستگی دارد. یک پزشک مجرب می تواند به شما به طور قابل توجهی کمک کند و بهترین زایمان را داشته باشید. در صورتی که پولیپ ها کوچک و بی خطر باشند مادر می تواند به طور طبیعی زایمان کند اما اگر پولیپ ها بزرگ و خطر آفرین باشند، نیاز به سزارین می باشد.

زمان مراجعه به متخصص زنان برای مقابله با خطرات پولیپ رحم در بارداری

در صورت مشاهده هر یک از موارد خطرساز مانند خونریزی و کمردردر شدید، بهتر است فوراً به متخصص زنان مراجعه کنید. خونریزی زیاد، سقط جنین و اختلالات دوران بارداری همگی خطرات زیادی به همراه دارند. بنابراین نباید نسبت به آنها بی توجه بود. برای کنترل و درمان آن می توانید به دکتر رویا شهریاری پور مراجعه کنید. دکتر شهریاری پور بهترین متخصص زنان در تهران است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سوالات متداول

آیا می توان پولیپ رحمی را درمان نمود؟

خوشبختانه پولیپ رحمی از جمله بیماری هایی است که می توان آن را درمان کرد اما باید برای این امر از پزشکان مجرب کمک گرفت. وضعیت پولیپ ها و اندازه آنها می توانند روش درمان را تغییر دهند.

چه افرادی مستعد ابتلا به پولیپ رحمی هستند؟

افرادی که از چاقی و افزایش وزن رنج می برند و یا افرادی که در خانواده خود سابقه ابتلا به چنین بیماری های مشابه دارند.

آیا پولیپ رحم در بارداری خطرناک است؟

در صورتی که بافت بزرگ و تعداد زیادی ایجاد شود بله خطرناک است. از مهم ترین علائم خطرناک آن می توان به خونریزی زیاد و سقط جنین اشاره کرد.

کلام پایانی

بر اساس مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه رسید که پولیپ رحم و بارداری در صورتی خطرناک است که تعداد پولیپ ها افزایش یافته و اندازه بزرگی داشته باشند. در چنین شرایطی احتمال سقط جنین بیشتر خواهد شد. پولیپ رحم در خانم های باردار علائمی همچون خونریزی زیاد، اختلال در بارداری و سقط جنین دارد که در صورت مشاهده هر کدام باید فوراً به متخصص زنان مراجعه کنید. در این مطلب هر آنچه می توانست در این زمینه به شما کمک کند را بیان کردیم. اگر در مورد پولیپ رحم در بارداری سوالی دارید در انتهای مقاله و در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید. تمامی سوالات توسط دکتر رویا شهریاری پور در اسرع وقت پاسخ داده می شوند.

دکتر رویا شهریاری پور

دکتر رویا شهریاری پور در سال ۱۳۸۷ از دانشگاه علوم پزشکی تنکابن در رشته پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شدند. سپس طرح پزشک عمومی را به مدت ۳ سال در استان بوشهر خدمت کردند. سال ۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته تخصص زنان شروع به تحصل کردند و سال ۹۵ از دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ تحصیل شدند. ایشان دوران فلوشیپ فوق تخصص لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی را در دانشگاه ایران گذرانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...