logo

آیا بعد از هیستروسکوپی بارداری صورت می‌گیرد؟

آیا بعد از هیستروسکوپی بارداری صورت می‌گیرد؟ برخی از بانوان پس از انجام هیستروسکوپی ممکن است نگران شانس بارداری خود باشند و این سوال برای آن ها پیش آید که آیا این روش می‌تواند شانس بارداری را افزایش دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که پس از انجام هیستروسکوپی شانس بارداری زنان افزایش می‌یابد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل اطلاعاتی درباره هیستروسکوپی و ارتباط آن با بارداری برای شما بیان کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

زمان مناسب برای اقدام به بارداری پس از هیستروسکوپی چه زمانی است؟

زمان مناسب برای اقدام بارداری پس از هیستروسکوپی رحم به نوع جراحی که انجام داده اید، بستگی دارد. در صورت تشخیصی بودن هیستروسکوپی و عدم مداخله درمان، باید تا اندازه ی یک سیکل قاعدگی صبر کنید و سپس جهت بارداری اقدام نمایید. اما در صورتی که هیستروسکوپی با برداشتن فیبروم، پولیپ و یا اقدامات درمانی دیگر همراه باشد، توصیه می‌شود حداقل 3 ماه صبر کنید تا بافت و دیواره ی رحم بتواند پوشش خود را ترمیم کند و برای پذیرش تخمک بارور شود. زیرا در طی انجام هیستروسکوپی ممکن است دیواره رحم آسیب دیده و آمادگی لازم برای لانه گزینی جنین را نداشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از اقدام برای بارداری، به متخصص زنان مراجعه کنید تا شرایط بدن و رحم شما را برای بارداری مورد بررسی قرار دهد.

احتمال بارداری پس از هیستروسکوپی چه قدر است؟

با استفاده از هیستروسکوپی می‌توان اختلالات و بیماری های رحم، ریشه ناباروری و سقط جنین را تشخیص داد. یکی از مشکلاتی که باعث ناباروری در زنان می‌شود، اندومتریوز، چسبندگی رحم یا لوله های فالوپ است که با استفاده از هیستروسکوپی می‌توان اختلالات رحم را درمان کرد و شانس بارداری را افزایش داد. بنابراین هیستروسکوپی می‌تواند تا 50 درصد احتمال بارداری را افزایش دهد. بارداری پس از هیستروسکوپی در تمام افراد یکسان نیست و عوامل مختلفی مانند وضعیت جسمانی بیمار، واکنش بدن بیمار به عمل هیستروسکوپی، مراقبت های بعد از هیستروسکوپی و … بستگی دارد. این عوامل می‌تواند احتمال باروری را بعد از انجام هیستروسکوپی افزایش یا کاهش دهد. اگر در هنگام هیستروسکوپی عفونت رخ داده باشد، ممکن است در برخی موارد روی باروری تاثیر داشته باشد. زیرا عفونت ها می‌توانند باعث التهابات رحم و لوله های فالوپی و در نتیجه عواملی برای عدم توانمندی باروری شوند.

آیا برای باردار شدن پس از هیستروسکوپی نیاز به درمان خاصی است؟

در اکثر موارد برای باردار شدن بعد از هیستروسکوپی در صورت سالم بودن سیستم تولید مثل شما نیاز به درمان خاصی نیست. با این وجود، در برخی موارد نیاز به مراقبت های خاصی است. اگر هنگام هیستروسکوپی مشکلاتی مانند تنگی لوله های فالوپی یا توده های خطرناک شناسایی شوند، ممکن است به درمان تخصصی برای این مشکل نیاز باشد. همچنین اگر قبل از انجام هیستروسکوپی مشکلاتی مانند عفونت رحم یا تخمدان وجود داشته باشد، نیاز به درمان تخصصی برای حل این مشکلات و افزایش احتمال بارداری است. بهترین راه تشخیص و درمان هرگونه مشکلات مربوط به باروری پس از عمل هیستروسکوپی، مشاوره با بهترین متخصص هیستروسکوپی در سعادت آباد است. با مشاوره و راهنمایی های پزشک خود، می‌توانید برنامه درمانی مناسبی برای باردار شدن بعد از هیستروسکوپی داشته باشید.

آیا بعد از هیستروسکوپی بارداری صورت می‌گیرد؟

مزایای درمان نازایی با هیستروسکوپی

درمان نازایی با هیستروسکوپی مزایایی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام شدن بدون برش در ناحیه شکم و عدم نیاز به بخیه زدن
  • عدم نیاز به بستری شدن
  • کم بودن احتمال بروز عفونت
  • داشتن سرعت بیشتر روند بهبود بیماری
  • مشاهده نشانه های بهبودی و درمان در زمان کمتر

دکتر رویا شهریاری پور

دکتر رویا شهریاری پور در سال ۱۳۸۷ از دانشگاه علوم پزشکی تنکابن در رشته پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شدند. سپس طرح پزشک عمومی را به مدت ۳ سال در استان بوشهر خدمت کردند. سال ۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته تخصص زنان شروع به تحصل کردند و سال ۹۵ از دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ تحصیل شدند. ایشان دوران فلوشیپ فوق تخصص لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی را در دانشگاه ایران گذرانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...