logo

لاپاراسکوپی بهترین درمان چسبندگی لوله فالوپ است؟

لاپاراسکوپی بهترین درمان چسبندگی لوله فالوپ است؟ چسبندگی های لوله فالوپ درمانی غیر از جراحی دارد؟ برای درمان چسبندگی لوله های فالوپ باید از کجا شروع کنیم؟ یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانمها با آن روبرو می شوند، چسبندگی لوله های فالوپ است. این مشکل تنها یکی از مشکلات خانمها برای باروری است که بهترین درمان آن لاپاراسکوپی است. اگر آن را درمان نکنید نه تنها ممکن است باردار نشوید، بلکه دیگر روش هایی که برای باروری بکار گرفته می شوند نیز موفق نخواهند بود. برای انجام جراحی لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ در تهران شما می توانید به دکتر رویا شهریاری پور مراجعه کنید. دکتر رویا شهریاری پور فلوشیپ تخصصی لاپاراسکوپی و بهترین دکتر لاپاراسکوپی در سعادت آباد تهران هستند.

لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ
چسبندگی در لوله های رحمی

بیشتر بخوانید: بارداری بعد از لاپاراسکوپی رحم

چرا باید لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ را انجام دهیم؟

جراحی لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ بهترین روش برای درمان این مشکل است. لوله‌های رحمی یا فالوپ در واقع لوله‌هایی عضلانی و ماهیچه‌ای هستند که تخمدان‌ها را به رحم متصل می‌کنند. هر تخمک برای آزادسازی و ورود به رحم، باید مسیری را درون لوله فالوپ بگذراند. این لوله محل لقاح اسپرم و تخمک است. هرگونه انسداد و ناهنجاری در آن می‌تواند از لقاح جلوگیری نموده و مانع ورود سلول تخمک به رحم شود.

مخاط مژکدار رحمی که در لوله‌های فالوپ نیز وجود دارد، زوائد تخمک حاصل از لقاح را برای لانه گزینی به رحم هدایت می‌کن.د در صورت انسداد، عملکرد این بخش مختل می‌شود‌. لوله‌های فالوپ بخش اساسی از مسیر آزادسازی تخمک و لقاح هستند که در صورت انسداد باید درمان شوند. این موضوع به طور قابل توجهی روی باروری تاثیر می گذارد.

جراحی لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ
درمان چسبندگی لوله های رحمی با جراحی لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ یکی از راهکارهای موثر برای درمان این مشکل است. لاپاراسکوپی روشی کم تهاجمی است که در مراحل تشخیص و درمان، دقیق‌ترین نتایج را با حداقل جراحت و عوارض به دست می‌آورد. این جراحی یک جراحی نوین است که طی چند دهه اخیر برای انواع مشکلات شکمی مورد استفاده قرار گرفته است.

چگونگی انجام لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ

برای انجام لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ می بایست جهت معاینه و مشاوره قبل از عمل به متخصص زنان داشته باشید. بیمار برای انجام این عمل تحت بیهوشی کامل قرار می‌گیرد. پس از بیهوشی، پزشک گاز کربن‌دی‌ اکسید را در شکم پمپاژ می‌کند تا بتواند بافت‌های داخلی را بهتر ببیند. این کار از آسیب دیگر نواحی هنگام جراحی پیشگیری می کند.

سپس جراح برش های بسیار کوچکی روی شکم بیمار ایجاد می کند. جراح به اندازه نیم الی یک سانتی متر در پایین ناف برش ایجاد می کند. دو برش دیگر زیر شکم ایجاد می شوند. سپس دستگاه لاپاراسکوپ را از طریق این سوراخ ها رد می کنند.

دستگاه لاپاراسکوپ مجهز به چراغ و دوربین می باشد که تصویر را به صورت واضح روی مانیتور ارسال می کند. جراح با استفاده از تصاویری که دریافت می کند، می تواند شرایط دقیق تری از وضعیت بیمار بدست آورد. پس از یک ارزیابی دقیق روی نواحی که باید جراحی کند، لاپاراسکوپی را شروع می کند. در ادامه فیلم لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ را مشاهده خواهید کرد.

جراحی بارداری خارج از رحم با لاپاراسکوپی توسط دکتر شهریاری پور

بیشتر بخوانید: لاپاراسکوپی کیست تخمدان چگونه انجام می شود؟

مزایای لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ

لاپاراسکوپی درمان چسبندگی لوله فالوپ با کمترین جراحت و خونریزی حین عمل انجام می‌شود و به روند بهتر درمان کمک می‌کند.

احتمال بروز عوارض پس از این عمل بسیار کمتر از جراحی باز است. به طوری که از هر ۱۰۰۰ نفر که لاپاراسکوپی انجام می‌دهند، تنها ۳ نفر دچار عوارض می‌شوند.

احتمال عفونت و آسیب به اندام‌های داخلی در لاپاراسکوپی کمتر از سایر عمل‌ها است.

به دلیل دوربین و بزرگنمایی در لاپاراسکوپی، دید جراح حین عمل بسیار بهتر از جراحی باز است. دوربین تعبیه شده در لاپاراسکوپ، تصاویری با ۲۰ برابر بزرگنمایی را به پزشک نشان می‌دهد. این موضوع به تسلط و دقت بهتر پزشک کمک می‌کند.

جراحات و زخم‌ها در لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز بسیار کمتر، کوچکتر و خفیف‌تر است. این مورد به زیبایی و ظاهر طبیعی محل جراحی پس از عمل کمک می‌کند.

دوره نقاهت لاپاراسکوپی درمان چسبندگی لوله فالوپ کوتاهتر از جراحی باز است. به طوری‌که حتی پس از عمل نیازی به بستری نخواهد بود. فرد با یکسری مراقبت‌ها، به زندگی عادی خود باز می‌گردد.

عوارض لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ

همه از عوارض لاپاراسکوپی چسبندگی لوله فالوپ طبیعی و معمولا کوتاه مدت هستند. در شرایطی ممکن است به دلیل عدم تسلط پزشک، عدم کیفیت داروی بیهوشی و سایر موارد، عوارض شدیدتری گریبانگیر بیمار شود. در این صورت باید پزشک از وضعیت بیمار مطلع شده و در صدد رفع علائم برآید. عوارض این جراحی عبارتند از:

درد و سوزش ناحیه شکم و جراحات

خونریزی خفیف

تورم شکم به دلیل التهاب و گاز کربن‌دی‌اکسید

تب موقت

سرگیجه، سردرد، بی‌حالی، تهوع و استفراغ ناشی از داروی بیهوشی

سوالات متداول

کلام پایانی

درمان چسبندگی لوله فالوپ با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی انجام می شود. این جراحی یکی از بهترین متدهای جراحی لوله های رحمی و دیگر مشکلات زنان است که به صورت سرپایی انجام می شود. انجام این عمل مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر روش های جراحی دارد. این بدن معنا نیست که عوارضی ندارد اما با انتخاب بهترین متخصص زنان برای انجام این جراحی می توان درصد عوارض بعد از عمل را کاهش داد. دکتر رویا شهریاری پور بهترین متخصص زنان در تهران است که این عمل را به صورت تخصصی انجام می دهد.

دکتر رویا شهریاری پور

دکتر رویا شهریاری پور در سال ۱۳۸۷ از دانشگاه علوم پزشکی تنکابن در رشته پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شدند. سپس طرح پزشک عمومی را به مدت ۳ سال در استان بوشهر خدمت کردند. سال ۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته تخصص زنان شروع به تحصل کردند و سال ۹۵ از دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ تحصیل شدند. ایشان دوران فلوشیپ فوق تخصص لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی را در دانشگاه ایران گذرانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
نمونه‌کار‌های بیشتر...